6.11.06

Noen tidligere votter


Tidligere strikket jeg veldig mye votter. Både til barna mine og til venner og familie. Da jeg gikk på Forsøksgym på slutten av 70-tallet satt til og med lærerne og strikket så jeg har en lang erfaring å nøste på.

På begynnelsen av 80-tallet fant jeg en bok om gotlandske vottermønstre som jeg har brukt mye, og hvor blant annet mønsteret fra bildet til venstre kommer fra. Ikke så pen i formen, men strikket i mohair så den er veldig myk.

En vottetype jeg har strikket mye av er solhjulet fra Gotland. Jeg valgte ofte sterke farger, noe som gjorde de veldig populære. Da jeg var medlem av Nesodden byttering gikk de som "hakka møkk".




1 kommentar:

  1. Høres ut som en spennende bok. Angående genseren jeg strikket og som du kommenterte i forhold til, så må den genseren ha vært en skikkelig "hit" engang. Det er så mange som minnes å ha strikket den engang. Så en nostalgi ring hadde kanskje ikke vært som dumt :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...