5.2.07

Beaufort-lue av Angela Hahn



Inspirert av Bente har jeg også laget en Beaufort-lue. Jeg syns vel kanskje hun, Bente, kledde den litt bedre enn meg, men det er nå godt med en lue når det er så ufyselig vær som det er nå for tida. Og mønsteret er veldig pent.
Jeg lurer på om jeg skal lage enda en, men en som er litt bredere og litt lenger? Eller bare fortsette å vente tålmodig på garn og mønster på denne, Soul av Kim Hargreaves?

Og så har jeg fått gitt bort en lue og et sjal i dag. Tantebarnet mitt på 16 år elsker sjal, og uten at jeg hadde sagt noe så spurte hun om jeg kunne lage et grått sjal til henne. Og da passet jeg på å spørre om hun ikke ville ha dette? Og hun blei kjempeglad. Og jeg blei kjempeglad!
En ung gutt fra Storbritannia som har kommet hit til Norge for å lære norsk var invitert til oss i ettermiddag på bacalao. Og siden det er så ufyselig vær som det er for tida her i Bergen spurte jeg ham om han ville ha en av luene mine. Han var vel ikke helt over av begeistring, men som den høflige gutten han er så tok han imot. Han skjønte vel også at det er praktisk med lue.

Ja, også fikk jeg omstening på de tova tøflene mine i dag. Vi har hatt masse besøk, og barna syns de var veldig gode og varme, og foreldrene bestilte til og med flere. Både til barna og til seg sjøl. En god dag :)

2 kommentarer:

  1. Synes lua di ble veldig fin, og så heldig niesa di er da, som fikk det lekre sjalet! Ha en god uke!

    SvarSlett
  2. Anonym5.2.07

    Jeg syns du kledde den kjempegodt, jeg!! :o))))

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...