11.2.07

Ut på tur/strikkeår på Vestlandet



Sjøl om jeg bor og virker i Bergen så kan jeg ikke si jeg har lagt veldig mye merke til at det markeres Strikkeår i år. Det høres kanskje surt ut, men det er ikke meninga, jeg bare etterlyser målsettinga deres: "Strikking på dagsordenen!" Kanskje det er litt tidlig på året ennå?

Sa og skrev jeg tidligere i dag. Men hadde jeg sett på kalenderen så hadde jeg kanskje blitt oppmerksom på at strikkeåret ikke åpner før til uka, 17. februar.
Ja da ;)


Det er ikke noe småtterier heller, men et samarbeide mellom viktige kulturinstitusjoner her på Vestlandet.
Permanenten
Bergen museum
Osterøy museum
Norsk trikotasjemuseum
Hordamuseet
De Heibergske samlinger
Høgskulen i Sogn og Fjordane
Galleri Format

Også studenter er dratt aktivt inn i prosjektet. Se og bli inspirert av Ingegerds hus :)

Det er minus 8 grader her i Bergen for tida så nå skal jeg kle godt på meg, i mitt mitt yndlingsjal og min yndlingslue, og en varm ullkåpe og dra på utstilling. På Vestlandske Kunstindustrimuseum skal jeg se Kari Steihaug som jobber med resirkuelring av velkjente strikkeplagg.

Og som jeg skal gå og se en annen vakker dag i stedet. I og med at utstillingen ikke åpner før til uka.

2 kommentarer:

  1. Hei! Du har vunnet en trøstepremie i lotteriet mitt. Vennligst send meg en e-post: hilde.-@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Gratulerer med premien i Hildes lotteri! Håper du vil vise fram hva du får :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...