8.5.07

Min dårlige samvittighet er - søppel


Jeg er blitt utfordra på min dårlige samvittighet av Eva til å si noe om hvor miljøvennlig jeg er. I know, I know, vi i Norge er uansett noen skikkelige miljøsvin, men jeg prøver i hvert fall å rydde opp etter meg så godt jeg kan.

3 miljøvennlige ting jeg gjør
  • Kildesorterer tøft enda jeg bor i Bergen og det er mildt sagt elendige forhold for det her (jeg må gå til tre forskjellige steder for å legge fra meg papir, metall/glass og plastikk, og plastikkcontaineren må jeg bruke 10-15 min. å gå til). Men - dét bidrar også til at jeg prøver å kjøpe mindre plastikk (ikke plastikkposer, kartonger med plastikkorker, små yoghurtbegere, små kaffeposer etc.)
  • Kjører kollektivt.
  • Produserer mine egen klær (i hvert fall luer, skjerf, sjal, sokker, tepper, hårbånd, vester) og en del gaver ;)
3 ikke fullt så miljøvennlige ting jeg gjør

  • Kunne vært flinkere til å legge igjen plastemballasje i butikken. Syns det blir litt demonstrativt av og til ...
  • Spiser litt ofte kjøtt, og siden jeg ofte lager maten fra grunnen av så er mitt bidrag til søpleberget for stort til at jeg liker å tenke på det. Hvor i all verden skal paprika pakkes i et materiale som det har tatt mange tusen år å lage og som ikke er fornybart?!
  • Kjøper altfor mange duppeditter ... en last jeg har.


Jeg utfordrer: Eli, Frk. Badegakk, Gro og Bea (syns dere det blir for fjasete så overse utfordringen ... ).

1 kommentar:

  1. Anonym21.5.07

    Da har jeg skrevet et innlegg med tanke på miljøet jeg også!

    http://grosblog.wordpress.com/2007/05/21/med-tanke-pa-miljoet/

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...