3.7.07

Osv. grafting

Noen husker kanskje at jeg gråt mine modige tårer over sammenstrikningsmetoden grafting? (Ellers går det an å lese om det her.)
Det gikk ikke så bra. Min vanlige teknikk er Norwegian Cone - det vil si jeg feller og feller til det ikke er flere enn noen få masker igjen, og de snurpes sammen. Men nå er jeg blitt så avansert at jeg strikker sokker i blondestrikk, må vite, og da må jeg lære nye teknikker. Og her kommer grafting (sammenstrikning) inn.

Video fungerte dårlig for meg, så jeg fant denne siden i stedet der jeg brukte meg flittig av opp-ned-siden-metoden på denne apesokken til Cookie A.
Og det gikk jo på et vis det og. I hvert fall ble resultatet hederlig.

3 kommentarer:

  1. Anonym4.7.07

    Åh hjelpe meg, jeg vet ikke hvor mange sider jeg har vært innom på nettet, hvor mange videoer jeg har sett, eller hvor mange bøker jeg har med tutorials for grafting. Jeg rev meg i håret, gråt bitre tårer, og skjønte det overhodet ikke. Før jeg, som du, fant forklaringen inne på Knitty. Og med litt trening ser du...så går det så lett som bare det.

    SvarSlett
  2. hei
    Kan du sende meg e mail adressen din eller legge den inn på bloggen min så skal jeg sende deg oppskriften på pulsvotte med hullmønster..Man kan egentlig bruke all slags garn.
    hilsen dorthe
    http://dorthes.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Teknikken er genial, resultatet er fantastisk. Men jeg må ha bok med bilder hver gang jeg skal gjøre det, klarer ikke huske den utenat.

    Ha en fortsatt god sommer! Pelle vinker fra terrassen :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...