6.11.07

I Oslos godtebutikker

Noen drar til London, noen til Stockholm, mens atter andre tror de finner skattene i Skottland. Men så er det av og til at man (jeg) trenger å reise til - Oslo. Ikke at jeg ikke har garnlangere her i byen, her i Bergen; jeg bare hvisker Pinnsvin design ...

Men altså, en tur til Oslo for en bergenser kan altså medføre en hel koffert med garn og bøker tilbake.

Nå fant jeg fram til den berykta Guanako i Seilduksgata på Grünerløkka. De hadde endel spennende garn, som Rowans nye soyagarn (er det forresten helt politisk korrekt å strikke med mat?), det tenkte jeg kunne brukes til en ny 'Soul'-lue. Og noe silke-ull-garn fra India som jeg likte veldig godt. Skjerf, kanskje?
Det stakk stadig folk innom, det syntes som en populær butikk.


Og så var jeg i den nystarta Du store alpakka, altså "all" allpakkas importører her i Norge. De hadde selvfølgelig et kjempeutvalg. Siden jeg egentlig bare var og snuste kjøpte jeg bare litt ;p Blant annet et par hesper med det vakre Mirasol-garnet deres. Jeg tenkte sokker umiddelbart.

Jeg var også innom Bentes Boutique på Bjølsen, og der ble det faktisk ikke noe annet enn en nyutkommen heklebok, Hekling - Gammel teknikk i ny design til den svært sympatiske prisen av 249 kroner. Deretter stakk jeg innom Nøstebarn rett ved siden av for å finne mønsteret til Prinseteppet, som de av naturlige grunner aldri hadde hørt om siden det er Mauds som selger det mønsteret. Så derfra gikk jeg tomhend. Like greit egentlig.

8 kommentarer:

  1. Anonym5.11.07

    Dette høres ut til å ha vært en fin tur, ja!!!

    SvarSlett
  2. Trur eg må gå den runden - var ikkje klar over at DSA hadde utsal i Oslo, men der må eg innom ein av dei næraste dagane. Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Jeg kjøpte en trivelig bunt Mirasol i forrige uke. Men jeg må tilstå at jeg enda ikke har skjønt forskjellen på den og den vanlige alpakkaen. En halv pinnestørrelse opp og det er det?

    Jeg liker godt utvalget på Guanako. Har kjøpt herlig soyagarn der, men det ligger foreløpig i dvale.

    SvarSlett
  4. Anonym6.11.07

    Noen går på "Pub til Pub", mens du går på "Garnbutikk til Garnbutikk", egentlig likegreit det?

    SvarSlett
  5. Gratulerer med vel overstått. Håper du koset deg i Oslos garnbutikker, i alle fall noen av dem... Eller ble det alle? :)

    SvarSlett
  6. Anonym10.11.07

    Ja hovedstaden har jammen garnbutikker dem også :D
    Du har jo vært hos "min" butikk også nemlig Bentes, det er et lite steinkast unna der jeg bor. Men hvor ligger Alpakka butikken?

    SvarSlett
  7. Gule siders kart er din venn, Tittelure :D Fortsetter du bortover Silduksgata mot Akerselva så dukker også Guanoako synlig ned i en sidegate nesten helt i enden (Seilduksgata 7 egentlig, men de ligger ikke i Seilduksgata - det var helt tilfeldig at jeg spotta dem). Uansett, begge butikkene er verdt et besøk.
    Etter lønningsdag ;)

    SvarSlett
  8. Tenk at jeg må lese en Bergens-blogg for å oppdage hvilke nydelige garnbutier som finnes her rett under nesa mi :-) Jeg får unnskylde meg med at jeg kun har bodd her i seks måneder. Takk for at du deler herligheten!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...