7.1.08

FO. Mystic Water Shawl

For snart ett år siden måtte jeg kjøpe vakre sjal. Nå er det sånn at jeg kan lage dem sjøl; jeg syns det har vært en drivende utvikling i løpet av ett år (hark, skryt, hark).

Ja, jeg kom i mål til slutt. Her også. Som med Hidcote Garden Shawl var jeg noe lei på slutten. For å si det mildt. Som BabbsHobbyboden var så snill (?) å regne ut for meg besto avslutninga av noen og tusen masker ...

I dag vasket jeg det, og dampet det lett. Jeg vet, det burde vært strekt (blokka), men jeg har rett og slett ikke noe som er stort nok å strekke det ut på. Jeg tenkte å bruke en trevegg, feste noen små spikre, men jeg har heller ikke noen trevegg som er stor nok! Og jeg syns resultate ble veldig bra ved damping. Poenget er jo at sjalet er godt krøllet sammen før strekking, og skal mønsteret komme fram må det strekkes. Og det gjorde det ved denne metoden også. Om ikke like bra.

Som syntes er det blitt enormt. Men fullt brukbart, og ikke bare hjemme i egen stue. Med det rette skjørtet og en hvit bluse gleder jeg meg allerede til å bruke det ved anledning.

13 kommentarer:

  1. Kjempe fint sjal... Men jeg må si jeg kjønner godt at du ble litt lei mot slutten c",)

    Her hos oss har det ikke snødd siden i går, men det er har regnet og jeg er redd det skal bli kaldt og dermed veeeldig glatt. Kunne godt tenke meg Harry Potter bøkene jeg også. Jeg har ikke kommet så langt i 1222 enda, men den er litt spennende så langt. Greit så lenge jeg kan sitte inne og høre om snøen... hehe...

    SvarSlett
  2. Et imponerende stykke strikk! Meget smukt :-) Sitter og titter i "Victorian lace today" om dagen. Og der er mesteparten av sjalene det jeg vil kalle skikkelig svære, rett og slett gigantiske. Så surr det noen ganger rundt kroppen, det er "bærre lekkert" :-D

    SvarSlett
  3. Sjalet ditt ble bare rålekkert, altså ! Det kan du være stolt av! Så får du ha god bedring av forkjølelsen og et godt nytt (strikke-)år!

    SvarSlett
  4. Så flott det ble! Lett og delikat i forhold til mitt monster ;)

    SvarSlett
  5. Så lekkert det ser ut - det er så deilig med ordentlig store sjal :-)

    SvarSlett
  6. Wow! For et fint sjal!

    Jeg er ikke et sjalmenneske, men jeg må si jeg blir veldig inspirert av bloggen din!

    Også så jeg nå at jeg hadde glemt å legge deg til favoritter på min blogg, det måtte vi selvfølgelig ordne på.

    Du er så flink å lage kule bilder!

    God bedring!

    SvarSlett
  7. Så... du är sjalmästare också?! (Imponerad och lite avundsjuk)
    Mycket, mycket vacker sjal!!

    SvarSlett
  8. just lovely!

    And .... can I ask? When do you sleep? (joke) You seem to get so much knitting done!
    MaryjoO

    SvarSlett
  9. The question is, Maryjoo: When do I work ;)
    Thanks.

    Ja, de er store, disse sjalen, Supernøtt. Men mange av dem er i mohair, er de ikke? Og da strekkes de godt!
    Takk Helen, for kule bilder-komplimentet :)

    Tror sympatien fra dere må ha fungert veldig bra, frisk som en fisk igjen, tilbake på jobb i morgen etter bare to dager.

    SvarSlett
  10. For en racer du er på votter. Nydelige votter du strikker. Tusen takk for flotte votter! De passet og er tatt i bruk. Tulla ville gjerne ha like votter! Hehe ... Nok en gang, tusen takk for en flott gave.

    SvarSlett
  11. Anonym9.1.08

    For et vakkert sjal! også så stort, forstår godt at det gikk trått på slutten. Selv har jeg holdt på med noe så enkelt som et Kirisjal en hel liten evighet, og blir ertet hver gang jeg trekker det frem på strikkekafe. Men NÅ er det snart ferdig altså! ;o)

    SvarSlett
  12. Anonym10.1.08

    Helt fantastisk. Jeg er imponert over hva du får til.

    SvarSlett
  13. Sjalen är grymt vacker och jag förstår att den är en favorit...det är inte helt omöjligt att jag stickar en också...någon gång;-)om det inte kommer något annat emellan....

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...