20.3.08

Høy på livet :)

Som det ble sagt mange ganger i kveld: Hvem kan vel ha noe i mot at vi pynter byen? På den annen side var det samme dame som roper
- Vaktmann, vaktmann, vaktmann!
da vakta på Rådhuset kom ut av vaktbua si for å gå og - viste det seg - kjøpe seg en pølse i 7-11 over gata.

Men ærlig talt, at 7 damer møtes og forskjønner byen, hva kan være galt i det? Vi har hatt vår første byforskjønnelsesrunde, og siden vi hadde det kjempeartig så skal man ikke se bort fra at vi vil gjenta det :)

Se mange flere bilder her ...

18 kommentarer:

  1. Veldig bra med utsmykking. Jeg hilste på noen av dere i løpet av kvelden. Kanskje "strikketagging" blir det nye? Bra jobbet!

    SvarSlett
  2. Det var virkelig ikke få steder dere hadde vært heller. Og jeg kan tenkte meg hvilket kick det hele var. Tøft og artig gjort! :-D

    SvarSlett
  3. Stilig! Men så utrolig ergelig at snøen kom.....Håper ikke all forskjønnelsen har snødd ned...

    SvarSlett
  4. Dæven, dere har vært grundige. Har spredt ryktet, men vet ikke hvor langt det har nådd...

    SvarSlett
  5. Skjønnere har byen aldri vært, det er jeg overbevist om etter å ha sett bildene!!! :-)

    SvarSlett
  6. Anonym21.3.08

    Tenk å få "tagge" med sååå flotte ting. Håper folk setter pris på forskjønnelsen. God påske!

    SvarSlett
  7. Så utrolig artig å pynte byen slik! Fint er det jo også.

    SvarSlett
  8. Det var ganske så ordentlige ting dere hang opp også! Og i store mengder! Kjempekick, tenker jeg.

    SvarSlett
  9. Anonym22.3.08

    Morsomt! Kan tenke meg det var mye fnising mens oppdraget blei utført:o)

    SvarSlett
  10. ha ha - skøn idé !

    Kærlig hilsen Dorte

    SvarSlett
  11. Jo, jeg fikk ganske plutselig øye på den hvite heklelappen på trafikklyset på Stortorget...mens jeg ventet på grønt Måtte ut for å sjekke, og det var by:Garn... Stilig, en humørspreder! De rosa smekkene på statuene på Rådhusplassen syntes på lang vei!

    SvarSlett
  12. Anonym23.3.08

    Så morsomt påfunn! Jeg får ta meg en tur til sentrum og beundre arbeidet:-)

    SvarSlett
  13. Stilig logo dere har laget også! Hva med å dokumentere dette godt og sende inn til høstutstillingen?

    Overraskelse til deg på bloggen min, forresten :)

    SvarSlett
  14. Anonym24.3.08

    Strikketagging er noe av det råeste jeg vet om innenfor aktivisme! Jeg har skrevet masse om det i bloggen min. For meg handler det om å ta tilbake det offentlige rom og hva det er vi skal ha av visuelle utrykk der.

    Godt jobba!

    SvarSlett
  15. Så jättefint.Stå på er!!!

    SvarSlett
  16. Nei, hvem kan vel ha noe imot??
    Vel, ikkje gløym at du er i Oslo no. Det er ikkje alle som er like glade for at byen blir pynta der som det Friele og Warlo er :)
    Nei kven kan ha noko imot det?

    Dette er så tøfft.

    Kjekt å sjå at fargeklattane dine ikkje berre var eit farvel til Bergen, men at Oslo og får litt Pinneguri preg!

    SvarSlett
  17. Anonym25.4.08

    Hei, Jeg må bare få si at dette var utrolig moro. Tenk å pynte byen slik :)Forøvrig har en kunstner ved navn Barbro Tiller laget en strikkejakke til et tre i en barnehage som heter Presthus Gård. Kanskje hun har samme evnen til å pynte med litt strikk, som det du og dine har.

    SvarSlett
  18. Det var veldig hyggelig sagt, Anonym :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...