24.5.08

De sa det ikke var mulig

... men jeg sier det bare er umulig for dem som ikke prøver :D

Som nevnt teststrikker jeg sokker for Yarnissima. Hun anbefaler at man strikker dem i det tyske garnet Wollmeise, og som jeg har blogga om tidligere er i utgangspunktet ikke lett å få tak i det garnet. Og nå som eieren er blitt syk og ikke kan farge garn, er det blitt Wollmeise-tørke på verdensmarkedet. På eBay er det selvfølgelig mulig å få tak i doser hesper til flere hundre kroner, men selv om jeg har en mann som tillater meg å ha egen garnkonto så skriker det inne i meg: Nei!

Så akkurat som jeg sendte inn oppskrifter til ukeblader i min pure undom, så la jeg en etterlysning på Ravelry. Modig? Dum? Nei, optimistisk!

Dette var etterlysninga:
I know, I know, I am very optimistic about getting hold of any Wollmeise, not having any to trade with. But being optimistic I try against all odds: I am looking for Wollmeise sockyarn in semi dyed colours. Just one skein is fine, 2 even better. I can pay, I can send Norwegian yarn - I can even sell my grandmother if necessary. If … ;D
Svaret jeg fikk:
Unless your grandmom is a master spinner with her own flock of sheep and a dyeing factory, I think the chances of getting wollmeise by trading her are quite non-existing… ^_^

Den som ler sist, ler best, for bare timer etter dette innlegget fikk jeg ikke bare ett tilbud, men to! Det ene tilbudet gikk på å se etter garnet for meg, mens det andre var håndfast: Jeg har fire hesper, vil du kjøpe dem [til en overkommelig pris]?

Nå kan jeg reise til De andalusiske sletter i en uke og bare glede meg til å komme hjem igjen :D

(Ukebladene sa forresten nei takk ;p)

They said it was not possible
But being an optimistic person I asked anyway on Ravelry about Wollmeise. And of course, there is always someone out there who will help, and I got help from Germany to a very nice price. I am forever grateful when I knit a pair of
Zum Dirndl by Yarnissima when the testing is over.

12 kommentarer:

  1. Du har jo blitt en skikkelig garnmaestro, og en svært heldig en også :-)

    SvarSlett
  2. so when you all are finished "testing " the pattern it will be available for sale on her website? It is SO beautiful and would make nice patterns for other things, too!

    SvarSlett
  3. Så flott at du fikk tak i garnet - det ser så utrolig lekkert ut. Artig svar du fikk forresten :-) God tur :-)

    SvarSlett
  4. Anonym25.5.08

    Fin blogg du har! Syns den blir bedre og bedre. Mange norske strikkeblogger vise fine ting, men det er ofte bare en oppramsing av hva man har lagd og kjedelig tekst. Bloggen din er både lærerik og MORSOM å lese, og vi trenger litt humor i hverdagen! Men jeg lurer på en ting: Hva er det som er så spesielt med Wollmeise-garnet?? Kan du ikke skrive litt om det? Er det så mye BEDRE enn andre garn, siden det nærmest er svartebørs-tilstander? Kan det f eks sammenlignes med noe annet garn som er lettere å få tak i??

    SvarSlett
  5. Ville bare inn og tipse deg om at du er på featured ravelers på Ravelry, kikk på people fanen! Sammen med Bea fra strikkepinner og andre pinner.

    SvarSlett
  6. Hi! I already sent you a message via Ravelry.. If you are interested about Haavisto's book, email me muro73@gmail.com.

    SvarSlett
  7. Anonym26.5.08

    Hehe, det gjelder å være om seg ;-)

    Men, jeg lurer også litt på hva det er med Wollmeise-garnet som gjør at det er så spesielt fantastisk? Er det fargene, er det garnkvaliteten, er det totalpakken?

    SvarSlett
  8. Så bra at du fikk tak i garnet til slutt da!
    Selv om jeg også slutter meg til rekken som lurer fælt på hva som er så fantastisk med det garnet. Er der gull i det?

    SvarSlett
  9. Ravelry er genialt, det var det jeg visste. Gratulerer med alt det fine garnet!

    Har skrytt litt av deg på bloggen min. Ta det til deg om du vil. ;)

    SvarSlett
  10. Anonym26.5.08

    Den som intet våger, intet vinner - man må jo bare prøve! Godt du fikk tak i garnet, lykke til med sokkene.

    SvarSlett
  11. Snille jenter får det som regel som de ønsker vet du! Flott at du fikk garn! Lykke til med prosjektene dine!

    SvarSlett
  12. Anonym30.5.08

    NYYDELIG garn! Du har fått en award av meg. Forresten savner vi deg på strikkekafe

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...