14.2.09

Og mot nord?

Jeg gjentar og gjentar og gjentar meg sjøl, men sånn er det når man (tror) har funnet svaret (;p) ... Ravelry er best. Garn, informasjon, hjelp, bilder, inspirasjon, mønstre, opplysninger, kvaliteter, inspirasjon, alt har de, og jeg tror rett og slett det ikke er mulig å gå tom. Sliten, ja, men tom?


Ikke for det, når det gjelder mønsteret til lua À la Oleana av Knitnetty (Ravelry-lenke) så kunne jeg kanskje ha kommet over den ellers også siden jeg abonnerer på bloggen hennes. Og siden jeg kjenner henne, dyktige Wenche :D

Men det var nå likevel på Ravelry mønsteret dukka opp da for meg da, men hun har nevnt den i et lite innlegg tidligere. Mønsteret er usedvanlig klart og velskrevet. Det er bare på norsk, men sånn er det.

Jeg har justert litt. Siden jeg ikke er særlig glad i Finull har jeg strikka lua i 2-trådet gammel serie, også Rauma, og sløyfet en diagramrapport (126 masker i stedet for 144). Og brukt pinner 3 mm.
For en gangs skyld en lue som er vellykka :)

Hat a la Olena
I have knitted Knitnetty's Ode to Oleana-hat. The pattern is only in Norwegian, but maybe if you ask her kindly ... ?

7 kommentarer:

  1. Nå venter jeg bare på mot syd og mot øst og skal du virkelig slå til i kompassrosen så blir det nord nordvest etc.

    fint arbeid forresten :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig lue! Men hva er det som er så gæernt med Finull?!

    SvarSlett
  3. Anonym15.2.09

    Flott lue! Veldig kjekt når man finner "den rette" til sitt hode. :o)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Den ser kjempelekker ut :-)

    SvarSlett
  5. Kverulantinnen, det har gått prinsipp i min avsky (nåja ;p) mot Finull. Egentlig er jeg et Finull-menneske, jeg elsker kvaliteten og ikke minst fargene, men det er så grovt og det er så hardt og det er så mye motstand i det, og så tenker jeg at jeg er en slags grensevakt:
    - Finull kommer så langt, men ikke lenger, nå går vi over dammen og finner oss noe bedre, dere.
    Selvfølgelig kommer aldri Rauma til å markedstilpasse seg, de kjører sitt løp videre uten meg, men jeg har i hvert fall sagt hvor grensa mi går.
    Men jeg har en kurv full av Finull liggende så du skal ikke se bort fra at jeg kommer med noe likevel ... Med vennlig hilsen Prinsippløse Pinneguri ;D)

    SvarSlett
  6. Flott lue - den likte jeg!

    Jeg er enig med deg når det gjelder Finull - garnet er hardt som betong. Men det et flott å tove med - slitesterke votter til å måke snø og gå på ski med, for eksempel, og i alle de vakre fargene!

    SvarSlett
  7. Anonym17.2.09

    Så flott lue. Fikk lyst å prøve meg på den i alpakka eller noe sånt.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...