26.4.09

Cookie A. Wanida er #1

Noen sokkerstrikkere jeg kjenner strikker gjerne et par sokker i uka, og deltar i strikksammen-grupper som 52 sokker i året ... Cauchy og reanbean kaller sokkene sine ofte ved nummer i rekka (selv om dette ikke alltid er konsekvent).

Så da tenkte jeg at jeg ville kalle alle Cookie A.-sokkene jeg strikker fra den nye boka hennes, Sock innovation, ved nummer jeg også. Og se hvor langt jeg kom i rekka.

Dette er par nr. 1 ut. Det er Wanida, og de er strikket etter mønsteret (ingen forandringer bortsett fra at diagrammet ikke var helt lett å skjønne så jeg håper at jeg har skjønt det riktig) på pinner 2 mm.
Garnet er den ene hespen med 100 % Bluefaced Leicester jeg kjøpte av HK Spindles & Fiber i forrige uke. Jeg brukte 65 gram tilsammen, og de passer meg (str. 38), men skal gis bort til en som er 37. Og da tror jeg de passer bedre; de ble litt snaue.
De strikkes ovenfra og ned, noe som gjør dem ypperlig for forming over vristen for dem som kanskje er litt større eller mindre enn normalen.

Jeg gleder meg til å sette i gang med neste par ...

Og ja, hvis du er medlem av Ravelry kan du også delta på en strikksammen-gruppe, Sock innovation - a Cookie KAL, med massevis av premier. Som deles ut blant de som har klart å strikke ferdig et avtalt par sokker designet av Cookie A.

6 kommentarer:

  1. Nydelig farge og flott mønster! Utrolig innsats dere legger ned;) Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  2. 52 i året? Eller rettere sagt 104 sokker i løpet av ett år? du verden!

    Flott farge på sokken! Tydeligvis et garn å skrive seg bak øret.

    SvarSlett
  3. Anonym28.4.09

    For ein utruleg herleg blåfarge!! :D

    SvarSlett
  4. Fantastisk farge!

    SvarSlett
  5. Stilig, tror jeg må kjøpe den boken ;o)

    SvarSlett
  6. De ble kjempe flotte, nydelig blå farge. Flink du.-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...