6.6.09

Flettesokker er 3 av 52

Tredje par av 52 er ferdige, Spring Cable (lenke til gratismønster her). Jeg har forandra bittelittegrann på mønsteret, blant annet lagt fletta foran og sydd sammen tåpartiet i stedet for å strikke helt ut.
Jeg kunne godt tenke meg å strikke disse sokkene igjen, i bedre garn og med kabelen på siden som etter mønsteret.

Garnet er noe sokkegarn jeg kjøpte et dusin av på basaren i Istanbul i fjor, Ayda Fahrenheit som er 75 % superwash ull og 25 % polyamid. Jeg har brukt pinner 2,5 mm.

Third pair out, the easy and effective Spring Cable. I have modified it by placing the cable on the middle of the sock instead of on the side. I would like to make another pair, placing the cable where it should be.

8 kommentarer:

  1. Her går det unna med sokkene. Fortsetter du sånn, blir du nok ferdig med alle 52 parene til jul ;)

    Dette var noen lekre sokker *lagrer linken*

    SvarSlett
  2. Åh, eg synest sokker med fletter er så fint! Det er noko bonderomantisk over det:)

    Grunnen til at eg brukte Zengarnet er fordi eg er medlem av sjalsklubben til Projo, og får dermed garn og mønster ifrå dei. Zengarnet er forresten 60% seacell og 40% silke, så ikkje heilt som bomull:)

    Og ja, brukte to veker på det. Strikka for harde livet, for i neste veke skal eg jobbe hos ein møbeltapetserar.

    SvarSlett
  3. Jeg beundrer dere som skal strikke ale disse sokkene i løpet av et år! Men det blir mange flott sokker!! Du får gå løs på 4. paret;) Ha ei god helg!

    SvarSlett
  4. Søte sokker. Og ja, det blir nok byttet layout til vinteren ;)

    SvarSlett
  5. Flotte sokker, ja du er godt igang med dei 52:)

    SvarSlett
  6. Flotte sokker. Har snust på disse. De er overkommelige i kompliserthet høres det ut som?
    Nydelige er de nå uansett! Flink dame!

    SvarSlett
  7. Takk, takk :)

    Nei, jeg syns de var kjempeenkle, jeg. Mye rettstrikking avbrutt av plutselige vrangmasker.

    SvarSlett
  8. Disse ble lekre i lys farge. Der fikk du meg til å få lyst til å lage slike selv. Noen ganger kan det enkleste være det beste:-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...