8.6.09

Le Bug er 4 av 52

- Har du strikka flått? spurte mannen min.
Hadde jeg ikke allerede kalt dem Le Bug så skulle de fått hete Flåttsommer - noen er jo like redde for insekter som andre er for hai ;)
På den ene sokken går insektene oppover, på den andre ned - og på den mangler det én. Iiiiiik!


Sokkemønsteret er ikke perfekt. Sånn blir det når man strikker mens livet lever. Hælen er litt forskjellig fordi jeg fant en bedre løsning på sokk 2 enn den første, og den ene billa som går oppover på nedover-sokkene er blitt litt klemt og syntes ikke så godt. Jeg tror kanskje jeg skal strikke dem på nytt ved anledning, litt mer konsekvent. Og kanskje med en enklere hæl - det er tungt å strikke hæl med to garn, i to farger.


Insektene er basert på dette diagrammet. De er strikket tå-opp, på pinner 2,5 mm, i garnet Wollmeise.

The sock pair is my own design, based on these bugs. They are knitted in the German yarn Wollmeise, and needles 2,5 mm, and they are toe-up.

15 kommentarer:

  1. Jeg er betaget af hvor hurtigt du kan få et sæt sokker af pindene. Og samtidigt strikke efter egne ideer. Om det så ikke altid bliver som regnet, bliver man vel klog af skade. Og inden du er færdig med alle dine 52 par sokker, må du nærmest kaldes sokke-mester ;)
    Hvordan du kan blive ved med at hive wollmeise garn op af strikke kurven, er et under for mig :) Efter at have holdt øje med Wollmeise hjemmesiden i et halvt års tid, er det endnu ikke lykkedes mig at komme derind på et tidspunkt hvor der er varer til salg.
    Jeg vil følge spændt med, når de næste sokker kommer på din blog.
    :)

    SvarSlett
  2. Skikkelig flotte og artige sokker, du er så rask og imponerer meg med å lage mønster sjølv:)

    SvarSlett
  3. For et tempo du holder. Det tar ikke mange smella før du har 52 par sokker :o) heia, heia!

    Hilsen fra Kari Anne

    SvarSlett
  4. Veldig kule :)

    SvarSlett
  5. Imponert, - igjen, over tempo, kreativitet og iherdighet :o)

    SvarSlett
  6. Flåttsommer- hehe- jeg syns det var et bra alternativ til navn! Her har vi faktisk problem med flåtten, det er vel det skadedyret som har skylda for flest sauedødsfall...Rart at noe så smått kan gjøre så mye ugang...
    Sokkene dine er uansett flåtte;-), og du er på stø kurs mot de 52 par...

    SvarSlett
  7. Kule sokker - og er imponert over alle dere som våger dere ut på dette prosjektet !

    SvarSlett
  8. fun fun design -- congrats! thanks for the continual "eye candy" of your "treats."

    SvarSlett
  9. Disse var herlige. Beundringsverdig det du får til på mønsterfronten med sokker og votter:-)

    SvarSlett
  10. Hihi! Herlig, rett og slett herlig!!!

    SvarSlett
  11. ja, jeg synes også at de er herlige... ladybug socks

    SvarSlett
  12. Oh sind die Socken schön !!!
    Viele Grüße aus Deutschland
    Angelika

    SvarSlett
  13. Oh sind die Socken schön!!!
    Viele Grüße aus Deutschland
    Angelika

    SvarSlett
  14. Sokkene var råstilige! Og det mener jeg til tross for at jeg er særdeles lite glad i biller og andre småkryp i RL.

    SvarSlett
  15. so much fun! (and I know, I keep asking you when DO you sleep....)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...