16.6.09

Solveigs sokker er nr. 5 og 6

Begge disse sokkeparene ble laget med tanke på Solveigs enorme føtter ... nei, da, de er ikke så store. Det første paret, Spring Forward, var jeg faktisk en smule bekymra for, men de passa fint.
De er laget i en bambus-ull-nylon-blanding som ikke passer meg så godt - jeg er veldig glad for at jeg har fått brukt det opp, sokkegarnet fra Yarn Pirate.

(Ja, jeg har lagt merke til overgangen mellom pinne 3 og 4 under høyre sokk ;p)

De er strikket på pinner 2,5 mm, og mønsteret var veldig enkelt og effektivt. Det syns dårlig på bildet mitt, men her kan man se noen bedre.

Enda et par sokker til Solveig. Disse er i syltynt sokkegarn fra HkAngora. De er strikka på pinner 2 mm, i vanlig ribbestrikk.

Og jeg har nå passert 10 % av mine 52 par :)

5 kommentarer:

  1. Flink du er!!! Fiine sokker du lager som alltid, og 10% er en milepæl det også. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Anonym16.6.09

    Jeg er veldig, veldig heldig... og bildene blei fine.... Igjen... tusen takk.. gøy å lese bloggen din!!!!!

    (sokkene er på, de med fargene jeg likte best.. du vet hvilke)

    SvarSlett
  3. Ja jeg skjønner godt at du trenger flere timer, dvs du får da jammen gjort mye på de timene du har til rådighet. Flott/ eller var det biesokkene dine er bare supre. Jeg har også kjøpt dette garnet og var overrasket over at det var så tynt! Vet ikke helt hvilke sokker det skal bli av det! Sjalmønsteret ditt er det mulig jeg kopierer for det var flott (jeg har bladet) Lykke til med de neste , var det 48!!!

    SvarSlett
  4. Nice new blog look -- I'm only 1.5 months behind on looking at blogs, sigh.

    SvarSlett
  5. Some happy sock feet! love them!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...