5.4.10

- Ingen vil vel miste toget til Budapest?

Dét satt jeg og tenkte på i Munchen mens jeg ventet på toget til Wien. For jeg har vært på storbyferie denne påsken, en riktig ull- og vårtur til alle (?) nordmenns garnmekka, Pfaffenhofen, en liten bayersk landsby 30 min med toget utenfor Munchen. Der er der Claudia/Wollmeise har butikk. Siden Claudia ikke ønsker å bli tatt bilde av så måtte jeg nøye meg med føttene hennes. Men de er jo ikke noe dårlig alternativ til en helt normal dame i sin beste alder, de?


Garn, ja. Cash is king hos Claudia, og det var i grunn begrensninga. Så det ble en del. Jeg prøvde å prioritere det jeg egentlig hadde lyst på, ikke det som er vanskelig å få tak i. Men det ble også noen nøster:
- Åhhhhh, det må jeg jo bare ha!
For eksempel fikk jeg et veldig behov for Fluffy (80/20) litt uplanlagt. Det gir et litt pusete uttrykk i større flater og det passer barneteppene mine. Og så kjøpte jeg en del lysere farger fordi jeg har mye mørkt fra før av. Og så valgte jeg meg noen rødtoner - det er en god kontrastfarge til de mørke fargene mine.

Og så må jeg bare fortelle at jeg traff 4 andre nordmenn i butikken i den lille bayerske byen ... Det er nesten ikke til å tro, hva er sjansene for dét? Vi hadde noen artige timer sammen, plukka garn, la tilbake, drømte, tenkte, diskuterte, drakk kaffe, snakka sammen med de andre som var innom butikken (det var minst fem andre i butikken til enhver tid, ofte mer); skrev takketaler på doveggen, diskuterte litt mer, tok ut enda mer garn, la litt tilbake, men henta nytt ... ja, sånn gikk i grunn seks timer ganske så enkelt. Tusen takk, jenter, uten dere ville det vært en mye kjedeligere dag!


Fortalte jeg forresten at våren har kommet til Wien (i motsetning til Munchen og Pfaffenhofen som nesten hadde litt oslotemperatur)? Kirsebærtrærne blomstra, og som syntes, gresset var grønt. Wien anbefales - særlig i kombinasjon med en togtur fra Munchen via Pfaffenhofen på vei til Budapest :)

6 kommentarer:

  1. Rakk du å drikke kaffe du da? ;)

    Utrolig hyggelig å møte deg! Skulle bare hatt litt lengre tid i butikken, og tid til å drikke kaffe samt strikke og slerve litt også... Har også vært veldig spent på om blogginnlegget ville ha overskriften "jævla ungen" eller "thank you for us" hihihi.

    Håper du har hatt en fin påske!

    SvarSlett
  2. I can't read a thing you wrote but I'm assuming the socks are made by you in Wollmeise which are gorgeous & love the colour BUT I would give my right arm for those shoes, they're just heaven!

    SvarSlett
  3. Tänk att du kom hem i alla fall. Jag var nästan säker på att du skulle bosätta dig på Claudias soffa ;-)

    Johanne

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fantastisk påskeferie! Storbyferie er et veldig godt alternativ til fjellet. Gleder meg til å se mange Wollmeise-kreasjoner framover da - og så konstaterer jeg at Claudia og jeg har samme smak når det gjelder sko ;)

    SvarSlett
  5. I love the green shoes. I'm a big fan of your knitting, and I'm sorry that I cannot read your blog. However, I enjoy the pics and I love the shoes.

    SvarSlett
  6. Takk selv for timene i "Kilden" :-) Timene gikk utrolig fort der, og det var kjempekoselig. Hadde ikke vært det samme uten å treffe andre nordmenn der. Selv om praten gikk løst mellom alle som var innom:-)
    Ha en koselig dag!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...