10.6.10

Strikk en genser på 14 dager: Dag 3

Hah, jeg kan rett og slett ikke strikke videre på barnegenseren Gloucestershire Glory før jeg får mer garn. Snakk om bråslutt. Dårlig planlegging ... men innlegg om statusen fram til den 22. skal det bli likevel :)

Det fins likevel strikking å snakke om.

Jeg holder på å skrive ned mønsteret til sokkene Jernverk (Ravelry-lenke), på norsk i denne omgangen. Og som tidligere har jeg fått hjelp til å gå igjennom mønsteret. Tante Ull/Marianne var innom Oslo i annet ærend, og hadde med seg den første sokken.


Hennes sokk er en størrelse mindre enn min, og da har jeg to størrelser. I tillegg er det noe med blikket til teststrikkere - vi som har laga mønsteret er rett og slett blinde for småfeil. Det er vel derfor det fins én journalist og 765 987 korrelturlesere - alle leserne.

Noen har personlige shoppere, jeg har personlig teststrikker. Takk for hjelpa, Marianne ♥

6 kommentarer:

  1. Så greit å ha teststrikkere da! Sokken ser kjempeflott ut, selv om jeg neppe kommer til å prøve meg på flerfargede strikkasokker med det første! Jeg kan nyte synet for det! Fint bilde av Marianne også!=D

    SvarSlett
  2. Stilig! Lekre farger!
    Lykke til med den norske oppskriften.

    SvarSlett
  3. For et lekkert mønster. Det virker bra med teststrikkere, da vet du at det blir bra.

    SvarSlett
  4. Uha , det vil jeg se frem til , din opskrift altså , de er bare så smukke. God torsdag.:-)

    SvarSlett
  5. Nydelig sokk, gleder meg til mønstert kommer. Denne kan eg absolutt tenke meg å prøve å strikke.

    Det lilla garnet, hvilke pinner vil du bruke? og hvor mye garn trengs til en genser i str m/l?

    hk

    SvarSlett
  6. Takk alle for hyggelige tilbakemeldinger!

    Hanne-Kristine, jeg strikker til ca. 3-4 år, det er så langt jeg har kommet på det mønsteret. Jeg ville anta at man ville trenge 3-4 nøster til en voksenperson, enten det er small eller large. I tillegg til en kontrastfarge.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...