8.5.13

Del 2: Pauseknappen

I første delen sa jeg at jeg hadde strikka jentekjolen med en strikkefasthet på 32 m = 10 cm, og i kommentarfeltet ble det sagt at det er veldig mange masker på pinner 3 mm. Da skal man virkelig strikke fast, og jeg er ingen fast strikker. Så når jeg sjekka prøvelappen min viser den, ja, 22 m = 10 cm.

Jeg har dessverre sendt fra meg kjolen så jeg får ikke bekrefta det, men mest sannsynlig har jeg blingsa.


Når det er sagt ... hadde jeg strikka den med en strikkefasthet med 32 m = 10 cm ville jeg fått det samme resultatet. Det er jo nettopp det som er så smart med å finne ut strikkefastheten. Sin.

Jeg skal bare få det bekrefta fra nåværende kjoleeier at den er strikka på 22 m = 10 cm i dag eller fredag. I'll be back, stronger, taller, leaner. Så du har enda tid til å strikke en prøvelapp i ditt garn og finne din strikkefasthet, og bli med.  

1 kommentar:

  1. Kjolen din ble vist fram på strikkekafe i går, den var veldig flott! Tror jeg kaster meg med på samstrikken, har heldigvis ei niese i passende alder. Jeg ville tippet en strikkefasthet på 24 på kjolen din.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...