20.5.13

Snøfnugg ... også i mai

Kanskje jeg heller skulle mønstermekka et teppe med fallende magnoliablader? Eller bare et teppe fullt av fete, svære, hvite magnoliablomster? Oslo er full av blomstrende magnolia for tiden og siden det har vært (relativt) kaldt så har de stått en stund også. Jeg kan ikke huske at Oslo var så full av magnoliaer da jeg vokste opp, da var det syrinene vi var kjent for?

 
Men, det er nå snøfnugg jeg har mønstermekka da. Vognteppet som er strikka i Skinny Bugga! kom som endel av e-boka mi, 6 strikka vogntepper i forrige måned. Nå har jeg begynt å publisere dem som individuelle mønstre også.

Teppet som strikka er i Skinny Bugga!, men jeg foreslår at det kan byttes ut med Dales Babyull, Du Store Alpakkas Tynn Alpakka, Wollmeise Pure, Pickles Pure Wool eller det garnet du måtte ha tilgjengelig. Her er det brukt mindre enn 300 gram, 200 av hovedfargen, 100 av kontrastfargen.

Det strikkes rundt og klippes opp. Det er mulig å sy på en bakside av stoff, selvfølgelig, men hvis du passer på å snurre trådene på baksiden hver 5. til 7. maske er mye gjort.

Strikkefastheten er 30 m = 10 cm, på pinner 3 mm, men som vanlig er ikke strikkefasthet så veldig viktig for et vognteppe bare du har nok garn.


Hvis du har lyst til å kjøpe mønsteret koster det 25 kr og kjøpes via paypal  her.

Både jeg og teststrikkeren min, Marianne, er overveldet over mottagelsen teppet har fått.
Jeg gleder meg til å se flere varienter i annet garn også. 

14 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt dit barnevognstæppe - jeg kan godt forstå at det er populært :))

    SvarSlett
  2. Utrolig vakkert teppe.

    SvarSlett
  3. Et utrolig fint vognteppe! Så fine farger! :)

    SvarSlett
  4. Helt underbart!!!

    SvarSlett
  5. Overveldet av mottagelsen?
    Hvor snøblind kan man bli ;-D

    Dette er det vakreste teppet jeg noensinne har sett, jeg tror kanskje det passerer Tuntreet også og det sier ikke lite, for det har jeg drømt om i 25 år.
    Så nå drømmer jeg om snøkrystaller istedet, men med min mønsterstrikkskrekk blir det nok ikke på denne siden av nyttår.

    SvarSlett
  6. Fantastiske magnoliaer, de er blitt mer og mer populære her i sør også. Jeg har en som ikke blomstrer før et stykke ut i juni - gleder meg!
    Teppet er fabelaktig flott så det er ikke rart om det har fått god motakelse:)

    SvarSlett
  7. Nydelige blomster. Teppet var bare så flott. Smart å klippe opp så kan man bare strikkke rundt og rundt. Ha e fin dag

    SvarSlett
  8. Fin magnolia :-)

    Men enig med Ugla - "Hvor snøblind kan man bli?" Det er jo et fantastisk nydelig teppe, med så mange forskjellig snøkrystaller. Og da kan selv jeg se gjennom fingrene med at snøkrystallene ikke er sekskantede!

    Nyt våren fortsatt, selv om Magnoliaens blomstring er på hell.

    SvarSlett
  9. Helt underbart mönster på barnvagnsfilten!

    SvarSlett
  10. Teppet ditt er bare vakkert, med så mange forskjellige snøkrystalleer. Frister veldig.

    SvarSlett
  11. Hei, har akkurat kjøpt mønster til snøfnuggteppet og er så vidt i gang med det.
    Lurer på om det er feil i diagram 2 eller om det skal være sånn.
    Min "symmetrihjerne" sier at på omg 12 skal maske 34 være i mønsterfargen, og det samme med omg 13 maske 24.

    Er utrolig fint teppe som jeg skal strikke til meg selv en gang i større utgave.
    Ikke så vanskelig å strikke som jeg trodde, tvert imot - vanskelig å legge fra seg. Bare EN omgang til... ;-)

    Turid

    SvarSlett
  12. Heia!
    Eg lurer på om der er med eller uten rett og rong kanten på teppet so måler 70x70cm?!
    -på førehand takk for svar :)
    Elles er de eit nydelig teppe :)

    SvarSlett
  13. hei
    Er det mulig og enda bestille mønster på vogn teppet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men det er lettere å ta kontakt med meg på theneedlelady@gmail.com :)

      Slett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...