21.5.13

Vårens ullnøster

Og plutselig var sommeren her. I hvert fall er rabarbraen her.


Egentlig er T fjorårets ullnøste (ad tittel), men jakka hennes er ny av året. En tynn ulljakke som er strikka nedenfra og opp og med sal. Den veier litt over 100 gram, og jeg har brukt litt mindre enn 50 gram av den hvite og 6 forskjellige gul-brune-grønne-nyanser, ca 10-15 gram av hver. Når man strikker med Jamieson's Shetland Spindrift og deres 25 gram har man jo så mye å velge mellom. Over 300 forskjellige nyanser faktisk.


Heldigvis er den litt stor for sommeren 2013, men til høsten og vinteren vil den nok passe. Kanskje som den første farmor-barnehageulljakka?


Siden det ofte er snakk om dette med stoff på baksiden av tepper, tenkte jeg å vise fram baksiden av denne jakka. Det er klart det blir noen lange trådskift, men siden det er få på ermene (som er det vanskelige område å få på klærne på ei lita schnuppe) så går dette oftest bra. Jeg tror ikke det er nødvendig med stoff på baksiden verken av tepper eller små barnejakker. 

22 kommentarer:

  1. Anonym21.5.13

    Nydeleg! Både jakka og jenta :)

    SvarSlett
  2. Ja, enig med Bea! Og fargene på jakka er superfine.

    SvarSlett
  3. Nydelig jakke! Stilige sauer!

    SvarSlett
  4. Så utrulig flott og fin jakke!! Nydelige farger!!

    SvarSlett
  5. så søt den lille jakken var! Ha en fin kveld hos deg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  6. Utrolig stilig jakke :) tror jeg må prøve meg på noen sauer etter hvert :)

    SvarSlett
  7. Det var något av det finaste jag sett!

    SvarSlett
  8. Hvor er den bare sød ;-) og i så fine farver.

    SvarSlett
  9. Flott jakke og nydelig unge.
    Jeg elsker og j&s -garn. Du har fått flotte overganger.
    Baksiden er jo ikke noe problem med garn som "gror litt i hop". Det er langt værre med superwash.

    SvarSlett
  10. Garnhekta, det er sant det du sier.

    Tusen takk for alle hyggelige kommentarer, ja, schnuppa er også verdt å prise <3

    SvarSlett
  11. Så søt! Må bli noen sauer her også snart:)

    SvarSlett
  12. Den er bare supersøt!!
    Nydelige farger og søt modell! :O)

    SvarSlett
  13. Kjempe fin jakke!

    SvarSlett
  14. Helledussen så søt! - både jenta og jakka:)
    Det er bare godt at plagg til de små er litt store for de vokser så utrolig fort og det ville være synd om et så flott plagg ikke kunne brukes mer enn noen få uker.
    Og tynne ulljakker, ja, det kan ikke sies for ofte - de er uunværlige både til store og små når man først har fått "smaken" på dem.

    SvarSlett
  15. For en flott barnejakke. Er nok ikke mange med maken til denne! Heldige lille- snuppa. Enig med deg om at det ikke er nødvendig med for inni jakken.

    SvarSlett
  16. Så utrolig flott jakke! Jeg elsker disse sauene dine! :)

    SvarSlett
  17. Forresten: blir oppskriften til denne gjort tilgjengelig til salgs på Ravelry også? :)

    SvarSlett
  18. Så hyggelig, Anna GL (Ekte heimelaga) <3
    Ja, jeg har fått teststrikkere så den kommer om ikka så altfor lenge :)

    SvarSlett
  19. FroskeMari4.6.13

    Åh! Nå så jeg kommentaren din om at du har teststrikkere, og at oppskriften kommer snart. Lykke! Jeg har en haug med smånøster i spindrift etter et stort teppe, og de skal brukes på en slik sauejakke! Gleder meg! :)

    SvarSlett
  20. Nei noe så nydelig!!! Helt herlig jakke!!! Trenger-barn-nå!!!!

    :P

    SvarSlett
  21. Nydelig jakke!! Hvor kan en få kjøpt garnet her til lands?

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...