8.11.13

Tidlig på nyåret

Noen mønstre trenger litt mer tid på seg enn andre. Og da mener jeg ikke nødvendigvis de kompliserte (host*bislettbekken*host), men også de som skal trykkes på glansa papir.

Jeg fikk ideen til den raglanfelte, ovenfraogned jakka, Hverdagsjakka, i fjor sommer. Jeg skrev mønster i fjor høst, fikk teststrikka den først én gang, så engang til, og så plutselig solgt den til ukebladet Familien i sommer.


Flere av dere har fulgt denne jakka og gitt uttrykk for at dere ønsker å strikke den, men når publiseres da mønsteret!? Jeg har ikke visst, jeg heller.
Heldigvis var det en som tok kontakt med Familien, og da fikk de beskjed om at den blir trykt tidlig på nyåret.

Hurra! 

19 kommentarer:

  1. TrineA8.11.13

    Hurra !
    :-)

    SvarSlett
  2. Jippi!!! Godt å veta, eg har tråla familien kvar gong det kjem ut. Like skuffa kvar gong, nesten..... fekk jo mønster på sauegenser til barn. Tusen takk for fine mønster. Ha ei god helg.

    SvarSlett
  3. Jippi - og så bra at det ikke blir før over jul, for da slipper jeg å risikere å bli distrahert bort fra førjulens planlagte prosjekter :-) Jeg håper du kommer til å nevne det i bloggen din når oppskriften kommer ut, for jeg bruker ikke å kjøpe familien til vanling. Men kommer så absolutt til å gjøre det når denne oppskriften kommer. Denne jakka står på lista mi over prosjekter jeg ønsker å lage til meg selv :-)

    SvarSlett
  4. Den jakken likte jeg :) Fine farver! Jeg er ny blogger og veldig hyggelig om du titter innom.

    Fin dag til deg. Anita

    SvarSlett
  5. Hurra, gleder meg til dette mønsteret blir tilgjengelig for en slik jakke kunne jeg virkelig tenkt meg.

    SvarSlett
  6. Hvor er de flotte - god ide med salg af mønster :))

    SvarSlett
  7. Gler meg til mønsteret blir tilgjengelig. Kjempe fin jakke. god helg til deg. klem

    SvarSlett
  8. Så bra. Gleder meg. Flotte jakker. Ønsker deg god helg.
    Klem

    SvarSlett
  9. Jag tycker så mycket om koftan, men tyvärr går det inte att köpa Familien i Sverige. Kommer du att få rättighet att sälja beskrivningen på Ravelry längre fram?

    SvarSlett
  10. Rigtig flotte modeller !

    SvarSlett
  11. Anonym9.11.13

    Koftan är såå fin och jag undrar också om den kommer att finnas på Ravelry?
    Kicki

    SvarSlett
  12. Lekker, "enkel" og elegant hverdagsjakke!!!

    SvarSlett
  13. Super fin jakke - strikker faktisk en som ligner akkurat nå basert på Sinnasauoppskriften men uten sauer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heidi, enig, det er raglanutgaven av Sinnasaujakka. Fordelen med at det bare er striper - ikke mønsterstrikk - er selvfølgelig at den kan strikkes fram og tilbake hvis man ikke har lyst til å klippe ;)
      Takk for hyggelig kommentar :)

      Slett
  14. Nydelig jakke, gleder meg til oppskriften kommer!

    SvarSlett
  15. Jubi snart oppskrift at få. Gleder mig :)

    SvarSlett
  16. Hej!

    Jag ställer min fråga igen eftersom jag gärna vill få svar:

    Jag tycker så mycket om koftan, men tyvärr går det inte att köpa Familien i Sverige. Kommer du att få rättighet att sälja beskrivningen på Ravelry längre fram?

    Om du inte vet får du gärna berätta det, då får jag försöka få tag på tidningen Familien med beskrivningen på något sätt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da, jeg får tilbake mønsteret og kan selge det vi aRavlery etter 6 måneder. Ellers er jeg helt sikker på du kan ta kontakt med bladet Familien og få hjelp til å løse det også :)

      Slett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...