11.2.14

Nytt mønster, Evas teppe

I disse dager skal en strikkevenninne føde - det er alltid stort at kvinner velger å sette barn til verden, og det er alltid hyggelig med nye verdensborgere.
Og så er det hyggelig at jeg kan strikke noe til nyfødte. Og foreldre.

Foto: Grete - Nepal Oker
Jeg har hatt en idé om et babyteppe en lenger stund som jeg endelig fikk strikka opp. Og siden jeg var i gang skrev jeg likså godt et mønster.

Teppet er ca 70 x 90 cm (litt avhengig av strikkefasthet og om du velger å strikke opp 7 eller 8 nøster), og er strikka i deilige, tykke alpakka/ull Drops Nepal på pinner 5 mm. Det strikkes fram og tilbake, og går rimelig kjapt. Mønsteret kan kjøpes her for 25 kr inkl moms.

Annet garn er Pickles Tjukk Merino, Malabrigo Worsted og Raumagarn Mitu. Eller hva med å strikke den i tynnere garn, på store pinner og bare lage litt løv her, litt løv der, for en godt helseteppe?

Nepal Lilla
Det er like enkelt som et hvilket som helst rilleteppe, men med de 8 løvene får den det lille ekstra.

Velkommen, Eva. 

19 kommentarer:

  1. Nydelig, så enkelt og så effektfullt!

    SvarSlett
  2. Less is more, bare vakkert :)

    SvarSlett
  3. Hvor er det fint :))

    SvarSlett
  4. Anonym11.2.14

    Veldig fint ! Her blir det mer teppestrikk...

    TrineA

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott teppe!!! Gosh, du er så flink Ann!!!

    SvarSlett
  6. Dette var et flott teppe!

    SvarSlett
  7. Så nydelig. Jeg er stor fan av det enkle og delikate spesielt når det kommer til babytøy. Så dette teppet falt veldig i smak hos meg. Likte også veldig godt fargene på begge teppene du viser fram :)

    SvarSlett
  8. Utrolig fint :)

    SvarSlett
  9. Dette skal jeg garantert strikke! Liker godt det enkle, men utrolig fine teppet :)

    SvarSlett
  10. Anonym11.2.14

    Veldig fint!

    SvarSlett
  11. Lekkert teppe!

    SvarSlett
  12. Kjempe fint :-)

    SvarSlett
  13. Ahh - derfra lueinspirasjonen din. Kjempe fint teppe!!

    SvarSlett
  14. Åh hvor er de fine!!

    SvarSlett
  15. Anonym13.2.14

    Nydelig i all sin enkelhet. Flott effekt med bladene. Du er en mester :)

    - Marianne

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...