3.2.14

Superenkel lue

Jeg har - som alle? - et hat-kjærlighetsforhold til luer. På den ene siden så trenger jeg det, på den andre siden syns jeg at jeg oftest ser teit ut. Men når man er strikker så burde det være mulig å strikke seg en lue som til og med ser bra ut på meg?

Jeg har gjort noen forsøk.

Gretel av Ysolda Teague
Hva tenkte jeg på?! Jeg håper aldri jeg viste meg ute med denne.

Lua Soul av Kim Hargreaves
Denne var fin, og blei også utslitt - veldig, veldig slaskete sånn etter hvert. Jeg repeterte suksessen. Den blei også slaskete. Rart det.

Maja hat av Johanne Ländin
Denne har jeg også brukt mye, og siden den var i mønsterstrikk så holdt den seg bedre enn mange av de andre. Problemet er at jeg ikke finne den.

Anemoon av L Sweetland
Enda en vakker lue som var altfor stor. Men vakker. Men altfor stor.
Men vakker.

Rikke av Sarah Young
Yndlingslua så langt, Rikke. Men i en alpakkablanding så da trenger jeg ikke å fortelle at den blei så slaskete at vi kunne bo to i den sånn etter hvert.


Siste tilskuddet blei laget her om dagen da jeg oppdaget at jeg faktisk ikke hadde en lue jeg kunne ha på meg. Det vil si, skilue. Men det er jo - skilue. Jeg trengte en å ha på meg på tur til butikken, gjennom Slottsparken, til kafebesøk. Sterkt inspirert av Rikke-lua har jeg strikka inn tre løv for å dekorere den bittelitt. Den er strikka i rein ull som jeg fikk som gave fra USA, 100% Northwest Finnship Wool fra Jorstad Creek.
Vi får se om den da står tidens tann, den sitter i hvert fall godt på meg. 

9 kommentarer:

  1. Anonym3.2.14

    Det er jammen ikke enkelt, dette med luer! Rikkelua di med bladmønster var kjempefin, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. *Humrer*, nei, det er ikke det. Men jeg tror jeg har en vinner nå altså.

      Slett
  2. Luer ER vanskelig.
    De ser så bra ut på andre, men på meg...
    Men yndlingslua mi er heklet av Trude/Wims og den er så kul at jeg faktisk blir stoppet på butikken med kommentarer :-)
    http://hobbyugla.blogspot.no/2012/10/min-kuleste-lue.html
    Og det beste er at den holder fasongen år etter år.

    SvarSlett
  3. Jeg har det på samme måde med huer, ikke en´ klæder mig, men jeg synes de klæder alle andre og jeg synes også at alle dine klæder dig!

    SvarSlett
  4. Kjenner meg veldig igjen i dette innlegget. Jeg er stadig på jakt etter den perfekte luen. Jeg har ikke funnet den ultimate luen enda, men jeg har heller ikke gitt opp. Problemet mitt med luer er at de glir så lett av. Gleder meg til den dagen jeg finner den ultimate luen for jeg misliker veldig å fryse på ørene.

    SvarSlett
  5. Anonym3.2.14

    Hihi, humrer litt her, og er glad for at jeg klarer meg lenge med mine Calorimetry'er :-D

    SvarSlett
  6. Jeg mangler bakhode :))) Dvs at jeg er flat i bakhodet og kler derfor best luer som er litt Baggy :))) Ha en fin uke, klem fra Beth

    SvarSlett
  7. Kjempefin den siste!

    SvarSlett
  8. Rikkelua var jo kjempefin på deg! :) Er ikke bare bare med disse luene. ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...