13.2.14

Utsikten fra strikkekroken

Inspirert av Monstermønster (som var inspirert av Sigrid og hennes for meg ukjente blogg - men ikke nå lenger) så har jeg også med kritisk blikk rydda gått over strikkekroken min. Jeg også.


Jeg er så heldig at jeg har et eget rom for den slags. OK, så er det kombinert med sovesofa for ovenattingsgjester, men flerbruk er bra bruk. Når jeg skal strikke foran TV tar jeg bare med det jeg trenger derfra, så jeg har aldri noe liggende i stua.

På bildet ser det ut som jeg sitter på sofaen, med beina utafor. Men bildet juger. Jeg flytter på putene og har beina oppå sofaen og hører på radioen eller lydbok, og ser ut av vinduet, eventuelt ser på strikketøyet.

Med eget rom har jeg også egen hylle med garn, mønstre, bøker og dupeditter. Jeg var så heldig å få en Namaste-boks i gave i fjor som står i vinduskarmen med alt det jeg trenger umiddelbart - for å slippe å reise meg opp nødvendig, men ellers har jeg en helg haug med alt en strikker trenger i egen kasse i hylla.


Stort sett ser det så ryddig ut faktisk, bortsett fra at det er der alle pinnene mine havner før jeg tar en skikkelig skjau og legger dem tilbake til posene sine.

Jeg er en storbruker av gjennomsiktige plastikkbokser til garnet mitt - med et par unntak. Variasjon gjør hylla penere. Her jeg sitter og ser på den.

Og nå er vi en haug med strikkere også, som viser fram strikkekroken. 

10 kommentarer:

  1. Flere enn meg som er glade i flettede kurver, ser jeg! Synes de er så vakre.

    takk for at du slang deg med.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hi, hi! Litt i farten der så jeg! Men jeg mente ikke å gi deg en "ut-strikkeklem"!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Her tar vi alle klemmene vi kan få! :D

      Slett
  4. For et kjekt strikkerom/gjesterom du har! Koselig med kurver og greit å ha det ryddig i stua syns jeg;) Det er som oftest i duppedingsene det blir rot ja!

    Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  5. For ei fin stor hylle du har til tingene dine! Ønsker meg;)

    SvarSlett
  6. Anonym13.2.14

    Like bra at jeg ikke har blogg for jeg har nok ikke slike ryddige bilder å vise fram som du har her. Stuens to-seter er som oftest full av diverse prosjekt og i kroken som blir mellom to-seteren og tre-seteren er det mer garn og pinner og strikkekurv og litt av hvert som det ryddes i en gang i blant. ;)

    - Marianne

    SvarSlett
  7. Eget strikkerom, med hylle fra gulv til tak... det går nesten ikke ann å bli bedre (vær så snill å ikke si at du også har peis i strikkerommet). Ekstra kjekt med naturlig lys der man skal sitte å strikke.

    SvarSlett
  8. Misunner at du klarer å ha det så ryddig! Flott strikkekrok du har og så fin hylle med system. Tror jammen jeg må ta meg selv i nakken og rydde litt. Det er jo fredag i dag :D

    SvarSlett
  9. Så herlig strikkerom :) Mye lagringsrom og til og med en sofa, skal si denne strikkeren har det fint ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...