18.3.14

Strikkefestival med nogot attåt

Det var ikke mulig å vandre rundt på Breidag (strikkefestival i Amersfoort) uten å kjøpe litt godsaker også. Og da ting som ikke er mulig å få tak i Norge, eventuelt er kostbart. Det største problemet var at de ikke tok kort på festival så det var nødvendig å begrense seg litt i forhold til kontanter.

Etter å ha vandra og snust i 2-3 timer var min prioriterte liste spinnefiber fra AdrianArt - dessverre ser det ikke ut til at hun selger fiber via nettet - så jeg har vært heldig. 

Spinnefiber fra AdrianArt
Teinen sto litt lenger ned på lista mi, men den kom hjem med meg den også. Fibrene er i rein merino, og for noen godtefarger!

Pinner i ukurante størrelser
Og så hadde de et helt stativ med ChiaoGoo-pinner. Jeg er veldig glad i wierene deres, og særlig i de lengden 80 cm for da kan jeg også strikke Magic Loop. Og i sånne størrelser som er vanskelig å få tak i hjemme, 2,25, 2,75 og 3,25 mm. I tillegg fant jeg AddiLace i 3,75 mm - det er en størrelse jeg aldri har sett før.
Jeg er kjempefornøyd med at jeg fikk tak i dem.

2-ply Jumper Weight Jameieson & Smith
Så ville jeg ha med noen nøster 2-ply Jumper Weight fra Jamieson & Smith; det er 25 gram nøster. Jeg har veldig mye Spindrift fra konkurrenten Jamieson's of Shetland, og jeg skal både til London og til Shetland i år så kanskje det var litt unødvendig? Men hvem snakker om unødvendig når man blir truffet av garnduften?


Helt utafor Breidag, i en butikk i Amsterdam, fikk jeg også tak i noen fat quarters med fine stoffer som vil passe til strikkebagene mine.

En flott fangst av litt av hvert, med andre ord. 

5 kommentarer:

  1. Su fikk jammen med deg mye spennende ja :) Det blir spennende å se hva du lager ut av dette!

    SvarSlett
  2. Anonym19.3.14

    Strikkebagene dine?? Er det noe du ikke har vist frem? Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant det, det må jeg gjøre noe med :D

      Slett
  3. Så masse fint du har kjøpt! Og de fibrene var nydelige, skikkelig gladfarger :)

    SvarSlett
  4. Så herlige farger på de spinnfibrene! Kjekt å finne spennende ting man ikke får tak i her hjemme. :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...