23.6.16

Klipping uten symaskin i silketweed

Magasin Duett kommer med en ny garnkvalitet i august, Silketweed. Det er en blanding av silke og lammeull.


Jeg er en av dem som er blitt spurt om jeg kan publisere et mønster i garnet så det foregår diskusjoner, sammenligninger, oppvisninger og deling av alle typer informasjon på bakrommet for å få dette ferdig. Fra oss, til dere. For egen del er det to som bruker sommerferien sin på å strikke opp modeller for meg.


Siden jeg planlegger noe som kan klippes opp var det viktig for meg å finne ut om det kunne klippes, uten symaskin. Alt strikketøy kan jo klippes hvis man syr sømmer med symaskin først. Men det er jo så kjedelig, det er mye bedre bare å klippe opp. Og som dere veit sier jeg at alt garn i ubehandla ull kan klippes uten symaskin, men hva med garn som inneholder silke?

Så jeg strikke opp en prøvelapp. På midten, som om det var klippekanten, brukte jeg heklemetoden før jeg la lappen 20 minutter i bløt sammen med litt ullvaskemiddel, Soak. Så fikk det tørke over natta og i dag klipte jeg opp - og jeg var minst like spente som noen av dere på om dette ville fungere.

Og jeg vil påstå at dette var akkurat som det blir i ubehandla ull så jeg går for denne metoden i mønsteret mitt. 

5 kommentarer:

  1. Vilket fint garn. Och du duktig du är som gör provlappar

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? "Gjør som du prediker"😁

      Slett
  2. Spennande! Gleder meg til å sjå mønster og kanskje etter kvart kjenne på garnet.��

    SvarSlett
  3. Spennande! Gleder meg til å sjå mønster og kanskje etter kvart kjenne på garnet.��

    SvarSlett
  4. Så fine farger da 😊 blir gøy å se hva som kommer og garnet høres nydelig ut 😊

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...