17.12.16

Kreative desember - planer

Kanskje det er at det er på slutten av året at jeg lar meg fenge av at andre har strikkeplaner for 2017. Og at jeg derfor også bør ha det? Men sannheten er at jeg har veldig, veldig lyst til å strikke meg gjennom boka til Tant Ulltuss. Se flere av sokkene som er med i boka her på instagram.

Jeg var så heldig å få denne boka i gave, men da hadde jeg allerede notert meg bak øret at jeg skulle kjøpe den ved anledning. Det er noe med fargene i denne boka. Jeg veit det er en klisje, når alt blir fargerikt så ligner det godterier, men - det ligner godterier! Strikke-godterier.

Anna Bergman har gitt ut denne på eget forlag. Hun var i kontakt med et forlag, men deres idé ga ikke uttrykk for hennes drøm så mannen hennes hjalp henne med startkapital til boka, som bare de beste mennene gjør det, han solgte noe fra sin drøm. Boka har heldigvis blitt en kjempesuksess og kommer både i andre opplag og på engelsk.

Boka kan du kjøpe direkte fra Anna Bergman sjøl, her. Du kjøper ikke bare en bok. Du kjøper ikke bare strikkegodterier. Du kjøper ikke bare en sokkebok. Du kjøper Anna Bergmans drøm om en strikkebok.

Under emneknaggen #tanteulltusssockorsamstick2017 begynner vi med de første sokkene i boka, Molly, 1. januar og på Instagram som en plattform å dele bilder og kommentarer. Ideen er å strikke ett par hver måned. Klarer du flere begynner du bakerst i boka og strikker deg innover fra den siden.

Blir du med? 

1 kommentar:

  1. Jeg var så heldig å få kjøpt boka, venter bare på postmannen (eller er det julenissen nå for tiden) :-). Blir gjerne med på en along, men blir med de månedene jeg har lyst å strikke sokker. Er veldig glad i flotte strikkebøker, så den blir nok en fryd for øyet. Ønsker deg en riktig god jul.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...